Ariana dla WS | Blogger | X X

20 gru 2015

Głosowanie na miniaturkę miesiąca #7

(TAK BARDZO SIĘ NIĄ EKSCYTUJEMY, ŻE AŻ NAPISZĘ NA SAMYM POCZĄTKU. JAK WAM SIĘ PODOBA NASZA ŚWIĄTECZNA PLAYLISTA? <3 
Przedstawiamy wam naszą wizję świątecznej muzyki, czyli ogólnie rzecz biorąc, wszystko, co nam w głowach siedzi.)

Witajcie!

Chciałam napisać "Witajcie w ten piękny, zimowy wieczór!", ale warunki atmosferyczne na to nie pozwoliły. Naprawdę, dziesięć stopni w grudniu to nie jest nic normalnego, nic. Śnieg na święta, taka puszysta warstwa pokrywająca wszystko  — to jest moje świąteczne marzenie w tym roku! Chyba właśnie przez jesienne warunki pogodowe nie jestem w stanie poczuć tych świąt. Takie to szare i ponure. A jak jest z Wami? Może, pomimo wątpliwego grudnia, jesteście w stanie poczuć świąteczną atmosferę? Ba, może to Wy ją wytwarzacie? 
Tak właśnie jest z naszym katalogiem. Wy go tworzycie i "dokarmiacie" swoją aktywnością. Niestety, zupełnie nie wiem, co się dzieje ostatnimi czasy. Katalog Granger nieco podupada, nie sądzicie? No, no, *grozi palcem, bardzo groźnie.* nieładnie! Weźmy się wszyscy do pracy, a będzie dobrze.* Tak mówi mój nauczyciel instrumentu, choć to zmodyfikowana do moich celów wersja. 
Jesteśmy pełne nadziei w to, że katalog ciągle będzie się rozwijał, szczególnie w przyszłym roku, albo jak kto lubi mówić, za rok. 

Ale przechodząc już do sedna tego postu...

Naprawdę bałyśmy się o to, czy w tym miesiącu konkurs na miniaturkę się odbędzie. Ale, na szczęście, nastąpiła mobilizacja i po przedłużeniu czasu na jej napisanie dostałyśmy jeszcze kilka prac. Dlatego dziękujemy! Udało się jeszcze raz zorganizować konkurs, już po raz siódmy!

Kontynuując  — pragnę przypomnieć tematy, do których autorki pisały musiały się zastosować:

1. Święta! — dowolna interpretacja zawierająca motyw Bożego Narodzenia. Czy to smutne święta Hermiony, wesołe, rodzinne a nawet zawierające motyw spotkania ze Świętym Mikołajem - co tylko Wam wpadnie do głowy! 
2. Utracone marzenia — tekst melancholijny, smutny, resztę - zostawiamy Waszej wyobraźni.
3. Andrzejki! — wróżby, czary, hokus-pokus, czary-mary! Ale uwaga! Mamy specjalne wymagania, którymi są słowa i zwroty wymagane w napisanym tekście: meblościanka, pomidory, gąski oraz "pasuję, nie mam pomysłów". Tekst powinien być również wesoły, humorystyczny.

Oto prace, które napłynęły:

1. "Magia Świąt"#1 — temat pierwszy
2. "Czasem wystarczy sama obecność" — temat pierwszy
3. "Absolve animam meam"— temat drugi
4. "Magia Świąt" #2 — temat pierwszy
5. "Powrót" — temat pierwszy
6. "Twój na zawsze" — temat drugi

(I znów nie ma pracy do tematu humorystycznego *chlip, chlip.*. I nie doczekałam się zainteresowania konkursem od męskiej strony populacji *Chlip, chlip, morze łez, wstydźcie się.*. Ja jeszcze wierzę, że będzie lepiej!)

Gdyby autorzy mieli jakieś obiekcje co do publikacji ich prac, prosimy o jak najszybszy kontakt, najlepiej mailowy. Formatowanie wszystkich tekstów zostało zachowane w oryginale, tym razem posłużyłam się dyskiem Google, bo ciężko jest odnaleźć się w setkach stron, które już stworzyłyśmy. 

W każdym razie, serdecznie dziękujemy za wszystkie prace! Głosować mogą wszyscy, tak jak w poprzednich edycjach konkursu — w komentarzach. Prosimy, abyście ocenili prace w skali od 1 - 6 (1 - najsłabsza praca, 6 - najlepsza, oczywiście Waszym zdaniem). Przyzwoicie by to wyglądało, a i nas by ucieszyło, gdybyście napisali kilka słów o danej miniaturce, napisali co się Wam podobało, a co wręcz przeciwnie.

Do właściwych jurorów odezwiemy się na mailu — wyślemy kryteria oceniania i chętnie odpowiemy na wszelkie pytania. Na ocenianie macie czas do 29 grudnia. Mamy nadzieję, że wśród świątecznego zamieszania znajdziecie chwilę, żeby coś naskrobać. 

Tyle ode mnie! 
Hej, cześć, nie dajcie się (ob)jeść!

~Oblivion

11 komentarzy:

  1. 1 - "Magia Świąt" #1 - bez obrazy, ale nie podobał mi się. Co nie oznacza, że jest zły. Ja stąpam twardo po ziemi i, czytając, mimowolnie oceniam, na ile to jest możliwe. Ale autorka nie powinna się załamywać! W końcu ostatni będą pierwszymi. ;)
    2 - "Magia Świąt" #2 - dziwnie wyjustowany tekst, co przyczyniło się do tego, że niezbyt dobrze się czytało. Dla mnie trochę nijakie - a może po prostu nie przepadam za przesadną słodyczą? :>
    3 - "Czasem wystarczy obecność" - tutaj miałam zagwozdkę, nie powiem. Tekst czytało się całkiem dobrze, ale czegoś mi brakowało. Nie umiem wytłumaczyć, czego dokładnie. :")
    4 - "Absolve animam meam" - mam nadzieję, że nie pokićkałam tytułu. Urzekła mnie nietypową formą i pomysłem. I mimo że Fremione uważam za parring jeszcze bardziej niemożliwy niż Dramione, to byłam w stanie uwierzyć w takie zakończenie. ;)
    5 - "Twój na zawsze" - trochę błędów było, ale mimo tego miniaturka z pewnością zasługuje na 6. Czemu jej nie dostała? Żyję już świętami, a, trzeba przyznać, trochę ciężki klimat. :')
    6 - "Powrót" - błędów nie widziałam, co samo w sobie jest ogromnym plusem. Oddałaś tutaj taką świąteczną atmosferę, że po prostu nie mogłam inaczej. :)

    PS Playlista jest cudowna! ❤ I możecie poratować? Kto śpiewa "O Holy Night"? Jakiś taki znajomy głos, ale pewna nie jestem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli dobrze pamiętam to jest to Lea Michele z Glee. ;)

      Usuń
    2. Dzięki, tak myślałam. ;)

      Usuń
  2. Dziewczyny , dysk z Google to chyba nie był najlepszy pomysł ;d przy niektórych miniaturkach moge wejsc w ten dysk i zobaczyc wszystkie pliki (czy któraś z was studiuje przedmioty ścisłe ? Jestem na chemii i miałam podobne obliczenia ;d). Wracam do czytania ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz stwierdzam, ze te pliki wyglądają jak sprawozdanie z chemii fizycznej ;d przechodząc do głównego tematu postu , miniaturki w tym konkursie jakos mnie nie zachwyciły, no ale głosować trzeba, wiec :
      Miniaturka fremione - 6 pkt,
      Nr 1 - 1 pkt
      Nr 2 - 2 pkt
      Nr 3 - 3 pkt
      Nr 5- 4 pkt
      Nr 6 - 5 pkt
      Pozwolę sobie powiedziec, ze fremione nie miało tutaj żadnej konkurencji , mimo ze nie jestem fanką tego paringu. :)

      Usuń
    2. Lussl zapomniałaś ocenić jednej miniaturki, pominęłaś numer 4 ;)

      Usuń
    3. no tak, pomyliłam numerki:
      miniaturka nr 3 - 6 pkt (fremione)
      nr 4 - 3 pkt ;)

      Usuń
  3. Rzeczywiście, wygląda, jak byśmy ubierali te choinki na Wielkanoc. Wczoraj widziałam na jakimś krzaku pączki... no pączki w grudniu! :<
    A 'Last Christmas' po prostu musiało się znaleźć na końcu :D Może i niedobrze mi się już robi od słuchania wszędzie tej piosenki, ale z drugiej strony, gdyby jej nagle zabrakło, to jednak czegoś by mi brakowało.

    Miniaturka #1 - Zaproszenia Draco się nie spodziewałam, ale to na plus. Nie wyniknął z tego jakiś nagły romans, to też pozytywne zaskoczenie. Kilka błędów językowych, od czasu do czasu brakowało spacji, ale pomysł na całość jak najbardziej mi się podobał. 4 punkty
    Miniaturka #2 - Dość dużo błędów (w tym mój "ulubiony" - "zapytał się". Tego "się" nigdy nie powinno tam być). Spokojna, bez niepotrzebnego wnikania w kłótnię, czuło się przy niej Święta. 3 punkty
    Miniaturka #3 - (Fremione! :D) Bardzo mi się spodobała, przemyślana, wcale nie taka oczywista. Dostaje od Mikołaja w pełni zasłużone 6 punktów
    Miniaturka #4 - Nie jest napisana źle, nie ma większych błędów, ale jest za to baaardzo słodka. Nawet jak na Święta. 1 punkt
    Miniaturka #5 - Bardzo przyjemnie się czytało. Świetny pomysł ze skupieniem się na rodzinie, typowo świąteczny i świeży. 5 punktów
    Miniaturka #6 - W opowiadaniu, głównie dialogach, zwrotów typu "ty", "ciebie" nie pisze się z wielkiej litery. Fajnie kontrastuje z poprzednimi pozytywnymi tematami. Opisywanie świata za panowania Voldemorta to też wyzwanie. 2 punkty

    OdpowiedzUsuń
  4. " Magia świąt " #1 - Napisana bez większych błędów, przyjemnie sie czyta. Jednakże mam wrażenie, że było to pisane bez większego pomysłu. 4 pkt
    2. " Czasem wystarczy sama obecność " - przyjemna, szybko można przez nią przebrnąć. Jest kilka błędów, jednakże świąteczny klimat dominuje. - 5 pkt.
    3. " Absolve animam meam " - mam nadzieję, że nie zrobiłem pomyłki w tytule. Miniaturka jest piękna, ale... Fred i Hermiona, nie no poważnie? Ze względu na ten parring 3 pkt.
    4. " Magia świąt " #2 - świąteczny klimat jest, błędów większych nie ma, ale brakuje mi " tego czegoś ". Kolejna miniaturka bez większego pomysłu. 4 pkt
    5. " Powrót " - Bardzo ładna miniaturka, świetny pomysł i cudowny, rodzinny klimat. Super się ją czytało. 5 pkt.
    6." Twój na zawsze " Bardzo ładnie napisana, jest trochę błędów, ale duży plus za pomysł. Nie przesadzona, romans ukazany w ciężkich czasach wojny, trudno inaczej - 6 pkt

    OdpowiedzUsuń
  5. Udało mi się je ocenić :D
    Pozdrawiam autorki! :)


    Miniaturka 1 - 1 punkt
    Miniaturka nie jest zła - czytało się ją w miarę lekko, ale... No właśnie, są "ale" - treść jest mało prawdopodobna i to mi przeszkadzało. Nie martw się, styl mi się podoba! :)

    Miniaturka 2 - 5 punktów
    Praca podobała mi się, mimo że (o zgrozo!) było to Romione, którego nie czytuję (tak, Dramione forever i te sprawy). I cieszę, że pomimo, iż to miniaturka świąteczna nie było nawalone kupę lukru :) Chociaż... Nie, jak jest kupa lukru też lubię, ale tutaj mi nie pasowałaby. :)

    Miniaturka 3 - 6 punktów
    Perfekcja. Jeszcze nigdy nie spotkałam się z niczym podobnym... Perfekcja. Moje pierwsze Fremione i takie miłe zaskoczenie. Zdecydowanie mój faworyt! Gratulacje! :)

    Miniaturka 4 - 4 punkty
    Czekałam na coś takiego! Aż się zdziwiłam, kiedy przeczytałam trzy prace, a tu nic! Świetna robota, przeczytałabym jeszcze. :)

    Miniaturka 5 - 2 punkty
    Praca bardzo fajna, ale za spokojna. Brakowało mi jakiegoś BUM! Co nie oznacza, że miniaturka jest zła - wręcz przeciwnie, jest świetna. Po prostu ja wolę coś z większą ilością akcji. :)

    Miniaturka 6 - 3 punkty
    Miniaturka podobała mi się. Draco był tutaj taki cudowny! Ogólnie akcja pomysłowa, ale czegoś mi brakowało... Być może to był Happy End, ale to nie pasowałoby do tematu... Nie mam pojęcia, może następnym razem uda Ci się zauroczyć mnie bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Poki co punktacja tylko. Nie zdazylam napisac ladnego komentarza do deoch ostatnich tekstow, a chce je wstawic razem :) wiec dostaniecie je jutro lub pojutrze!
    XD
    Tekst 1 - 2 pkt
    Tekst 2 - 6 pkt
    Tekst 3 - 4 pkt
    Tekst 4 - 3 pkt
    Tekst 5 - 5 pkt
    Tekst 6 - 1 pkt

    Pozdrawiam! Zycze wszysykiego dobrego!:)

    OdpowiedzUsuń