Ariana dla WS | Blogger | X X

21 cze 2017

Głosowanie na drabble #3

Witajcie! 
Jak sami widzicie przed nami kolejna edycja konkursu na drabble! Jesteście podekscytowani tak samo, jak ja? Mam nadzieję, że tak! Wszystkie razem i każda z osobna jesteśmy bardzo wdzięczne za to, że ten, jak i również reszta konkursów, mają takie grono zainteresowanych! Jak sami doskonale wiecie bez Was nie byłoby nas, dlatego cieszymy się niezmiernie, że poświęcacie swój czas. :) 
Zanim jednak przystąpicie do głosowania może opowiedzcie, co u Was ciekawego słychać? Jak spisuje się Wasze dzisiejsze samopoczucie? Mam nadzieję, że pogoda każdemu dopisuje. No i jak przygotowujecie się do tegorocznych wakacji letnich? Macie jakieś plany, jakieś wyjazdy? Śmiało pochwalcie się w komentarzach! 
Przede mną jest jeszcze jeden egzamin, bym mogła całkowicie zacząć korzystać z czasu wolnego. Trzymajcie za mnie kciuki, bym zdała najlepiej jak potrafię! Za M. również! Biedulka ciągle siedzi w notatkach, pucując balkon i okna. Tak działa pedagogika! Może poproszę M. by i moje wyczyściła... ^_^

Głosowanie
— odbywa się oczywiście za pomocą ankiety (link niżej),
— istnieje możliwość wybrania tylko jednej pracy,
— głosowanie może również odbywać się za pomocą komentarzy. W ten sposób wyłonimy osobę, która otrzyma nagrodę od publiczności. Komentujący pozostawiają komentarze, oceniając pracę w skali od 1 (najsłabsza praca) do 5 (najlepsza praca). Mamy nadzieję, że opinie będą zawierały konstruktywną krytykę, a także uwagi i wyjaśnienie, dlaczego dana praca otrzymała określoną ilość punktów. Proszę bierzcie pod uwagę, która, według Was, najbardziej zasługuje na najlepszą ocenę, czym Was przekonała, wyróżniła się i, co najważniejsze, czy była dobrze powiązana z tematem. Gdy głosowanie dobiegnie końca oczywiście podsumujemy wszystkie punkty i w ten sposób wyłonimy zwycięzce, który otrzyma nagrodę publiczności. Liczymy na Wasze komentarze! Im dłuższe tym lepiej się czyta, pamiętajcie! Jeśli nie posiadacie jednak konta, zapraszamy śmiało do opisania swojej opinii w mailu. :) 

Tematy prac:
1. Jak wygląda Dzień Matki z perspektywy dzieci Hermiony Granger? Jakie pomysły wpadną do głowy maluchom, by umilić swojej mamie ten wyjątkowy dzień?
2. „Odzyskać nadzieję” — niech w tym temacie poniesie Was wyobraźnia! Wiosna to taka pora roku, w której wszystko staje się piękniejsze, przyroda budzi się do życia… W Harrym w maju miała miejsce Bitwa o Hogwart, więc może zechcecie powiązać jakoś ze sobą te dwa tematy? Liczymy na Waszą kreatywność!
3. „Wielki krok w przyszłość” — Hermiona Granger kończy szkołę i… co dalej? Praca związana z motywem trudnych wyborów, z zostawieniem za sobą przeszłości i rozpoczęciem czegoś nowego.

Jesteśmy wdzięczne za ilość prac i za trud włożony w ich napisanie! Dziękujemy każdej autorce z osobna z całego serca za wysłanie swojej pracy i za wzięcie udziału w konkursie!
1. Pewnego wieczoru — praca z tematu drugiego,
2. Większe dobro — praca z tematu drugiego,
3. Czego Hermiona Granger bała się najbardziej — praca z tematu... po przeczytaniu będzie wiadome ;),
4. Laleczka — praca z tematu drugiego,
5. Czy to umieranie? — praca z tematu trzeciego.

Link do głosowania:
ANKIETA - KLIK

Głosowanie trwa do 15 lipca do godziny 23:59. Jest dość sporo czasu, więc mamy nadzieję, że każdy, kto nas odwiedza weźmie udział w głosowaniu i wykazaniu zwycięzcy.
Autorzy tekstów mogą je upubliczniać dopiero po wynikach, by publiczność nie sugerowała się autorami. Prosimy również o dyskrecje, tj kompletną anonimowość w komentarzach, na swoich blogach, gdziekolwiek. Nasze bystre oczy patrzą, by ten punkt był przestrzegany. ;)
Gdyby pojawiały się jakiekolwiek pytania — śmiało proszę je zadawać! Żadna z nas nie gryzie, a jak się mówi — kto pyta nie błądzi. :)

Życzę miłego czytania i łatwego głosowania!

Ana Bella

4 komentarze:

  1. Trzy teksty były naprawdę dobre i miałam problem z rozłożeniem punktów, ale jakoś się udało. :D

    1. Odzyskać nadzieję — 1pkt
    [Btw, czy tu nie jest błąd? Macie napisane Odzyskać nadzieję, ale w dokumencie jest Pewnego wieczoru]
    Nie podobało mi się. Nie umiem powiedzieć konkretnie dlaczego. Tekst dla mnie dziwny i niezrozumiały. Jakby przekombinowany, na siłę ambitny. I drażnił mnie styl, w jakim jest utrzymany. :(
    2. Większe dobro — 5 pkt.
    Okay, to było piękne. Dojrzałe. Cudowne. W pełni zasługuje na pierwsze miejsce.
    3. Czego Hermiona Granger bała się najbardziej — 4 pkt.
    Urzekło mnie budowanie napięcia. Byłam pewna, że chodzi o śmierciożerców, albo... no, cokolwiek takiego. Urzekł mnie ten krótki tekst. Zakończenie było genialne. <3 Właściwie mam ochotę dać tu też 5 pkt, ale chyba nie mogę, prawda? :(
    4. Laleczka — 2 pkt.
    Nie mam nic przeciw bdsm, właściwie teksty o tym, o ile są dobrze napisane, są ciekawe, bo pozwalają spojrzeć na pewne rzeczy z innej perspektywy. Jednak o wiele bardziej wolę czytać te z maledom. Kobieta dominatorka sprawia, że mam nieprzyjemne dreszcze. Może gdyby było odwrotnie moja punktacja wyglądałaby inaczej. Tekst dobrze napisany, ale niespecjalnie trafił w moje gusta. Brakowało tu "tego czegoś". I szczerze, ten tekst z laleczką po dwóch pierwszych drabblach skojarzył mi się z dzieckiem, że to Draco tak się zwraca do swojej córki. A tu taka niespodzianka.
    5. Czy to umieranie? — 3 pkt.
    Żałuję, że nie mogę dać więcej. Naprawdę. Ten tekst jest cudny, niesamowicie mi się podoba. Pytanie Ginny rozwaliło system. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Na wstępie chciałam zaznaczyć, że wszystkie prace były na poziomie i cieszę się, że mogłam je przeczytać :D

    1. Pewnego wieczoru - 5 pkt.
    Takie teksty to ja uwielbiam! Połączenie miłości i tragedii kupuje mnie całkowicie. Trochę nie zrozumiałam zdania: ,,Zwłaszcza kiedy sam bałem się zamknąć oczy, chociażby na tę jedną jedyną sekundę, bo wiedziałem, że zamknięte trumny nie opuszczą mnie łatwo" -> w sensie... widok tych trumien? Tak to zrozumiałam. Chociaż może mój mózg tego nie ogarnął, tak też się często zdarza. W każdym razie ta praca to mój faworyt :)

    2. Większe dobro - 2 pkt.
    Urocze drabble, naprawdę. Chciałabym dać więcej punktów bo z pewnością autorka na nie zasługiwała, jednak nie mogłam przewyższyć tej pracy ponad pozostałe trzy, które oceniłam lepiej. Od razu zaznaczam, że wynika to raczej z moich preferencji osobistych - nigdy nie miałam zbytnio kontaktów z dziećmi :)

    3. Czego Hermiona Granger bała się najbardziej - 1pkt.
    Końcówka super, uwielbiam zaskakujące zakończenia, a to jak najbardziej takie było. Trochę nazbierało się błędów interpunkcyjnych, ale nie przeszkadzało to aż tak bardzo w czytaniu pracy. Niestety praca zachwyciła mnie najmniej z wszystkim, ale i tak uważam, że jest bardzo dobra! :D

    4. Laleczka - 4pkt.
    Nie uważam, że seks to temat, którego trzeba unikać, a mimo wszystko nie w każdej pracy pasuje mi jego obecność. Tak było w tym przypadku i najprawdopodobniej to zaważyło na przyznaniu temu drabble drugiego miejsca. Tekst wyjustowany, gramatycznie napisany najlepiej ze wszystkich. Bardzo chętnie przeczytałabym jakiś dłuższy tekst autorki :)

    5. Czy to umieranie? - 3pkt.
    Przesłanie ,,nie marnuj życia, yolo, carpe diem" jest dla mnie 3 razy na tak. Tekst niby trochę zabawny, a jednak można wydobyć z niego uczucia Hermiony - ból po wojnie, smutek, wspomnienia, które nie pozwalają zapomnieć. Bardzo współczuję ludziom, którzy nie potrafią korzystać z życia. Dzięki autorce za tę pracę! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. 1. Pewnego Wieczoru - 1 pkt
    Więc tak: jest w porządku ze stylem itd., ale nie umiałam się za bardzo połapać, o co chodzi. :/ Dopiero po przeczytaniu tej pracy drugi raz zrozumiałam, o co kaman. Niemniej jednak zakończenie było słodkie i tutaj duży plus, ponieważ skradło moje serduszko. ;)

    2. Większe dobro - 5 pkt
    Merlinie, jakie cudowne Drabble. <3 Po prostu wyobraziłam sobie mamę i syna, których łączy piękna więź, jednak nie może trwać zbyt długo, ponieważ... ona może umrzeć. Smutne, ale piękne. Bardzo mi się podobało. :D

    3. Czego Hermiona Granger bała się najbardziej - 3 pkt
    Powiem tak: te pierwsze dwa akapity do mnie nie przemawiają, ale ostatni mi się podoba. :) Taki mega pozytywny akcent w tym Drabble. :)

    4. Laleczka - 2 pkt
    To Drabble było takie... dziwne. Inaczej nie umiem tego określić. Ciekawie pokazane, że kobieta dominuje w związku. Wcześniej chyba nie miałam styczności z podobnym tekstem, ale jestem pozytywnie zaskoczona. W miarę mi się podobał. :)

    5. Czy to umieranie? - 4 pkt
    Praca mi się podobała. Chyba jedna z "lżejszych" prac. :) Osobiście wolę takie teksty, ale nie skreślam nigdy tych o poważniejszych tematach. Ale odbiegłam od tematu... Miniaturka jak najbardziej mi się podobała. Bardzo mi się podoba, iż jest pokazane, że Hermiona chce się uwolnić od wspomnień. :) Szczerze powiedziawszy, nie sądziłam, że Hermiona skoczy ze spadochronem, ale jednak. :D


    Jeszcze tak na podsumowanie chciałam powiedzieć (a raczej napisać), że podziwiam każdą z autorek za sam udział w konkursie. Wiem, jakie to może być trudne. Wielki szacunek dla każdej autorki/autora. :)
    Pozdrawiam!
    Netka

    OdpowiedzUsuń
  4. 1. Pewnego Wieczoru - 1 pkt.
    Tekst jest napisany poprawnie (Chodzi mi o gramatykę, interpunkcję itp. itd.), niestety, nie wiadomo kim dokładnie jest drugi z bohaterów. Przynajmniej ja miałam problem z odgadnięciem tożsamości jegomościa (Musiałam przeczytać pracę drugi raz, żeby ogarnąć, że to Ron). Po drugie niektóre zdania były zbyt wyszukane, co też utrudniało czytanie. Niemniej pomysł uważam za zacny :)

    2. Większe dobro - 5 pkt.
    O Merlinie, przez tą miniaturkę prawie się poryczałam ;;__;; Wszystko przez to, że opisana w nim sytuacja przypomniała mi poświęcenie Lily Potter. Nie wiem czemu, skoro Hermiona nie oddaje życia za dziecko, tylko powoli umiera przez chorobę... Nie, chwila, ona oddaje życie, bo przecież czas, który jej pozostał, chce poświęcić małemu Benowi. Meh, wybaczcie mi, ale przez emocje nie potrafię wyjaśnić, o co mi dokładnie chodzi :(

    3. Czego Hermiona Granger bała się najbardziej - 2 pkt.
    Możecie na mnie rzucić Crucio, ale i tak nie napiszę dlaczego tak nisko oceniłam tą pracę, bo sama nie wiem dlaczego... Może dlatego, że pozostałe trzy miniaturki bardziej mnie zachwyciły? Aczkolwiek jestem wdzięczna autorce za ten tekst, a zwłaszcza za końcówkę, bo się chichrałam z dobry kwadrans :D

    4. Laleczka - 3 pkt.
    Tekst spójny, szybko się czyta, jednak coś mi nie pasowało. Co takiego? To, że Hermiona była jedną z bohaterów miniaturki. Nie, absolutnie nic nie mam do tematyki przedstawionej w pracy. Po prostu ja nie widzę naszej panny Granger w tych klimatach... Wiem, głupie tłumaczenie, ale, niestety, prawdziwe :(

    5. - Czy to umieranie? - 4 pkt.
    Po przeczytaniu tekstu miałam mieszane uczucia, ponieważ przez tytuł nastawiłam się na wewnętrzny monolog umierającej Hermiony... Jednakże po ponownym przeczytaniu dotarło do mnie, o co chodzi. Hermiona rzeczywiście umierała, lecz nie fizycznie, tylko psychicznie - wspomnienia ją zabijały. Na szczęście, Ginny to zauważyła i postanowiła interweniować. Swoją drogą, jej zachowanie i propozycja wywołały u mnie taki sam wybuch śmiechu jak miniaturka numer trzy :D

    Na zakończenie chcę napisać, że wszystkie teksty mi się podobały - niektóre mniej, niektóre więcej, ale jednak :D - i że przeczytanie ich sprawiło mi wielką radość. (Ocenianie ich, niestety, już nie, gdyż nie lubię oceniać z obawy, iż kogoś niechcący urażę...) No i szczerze podziwiam osoby, które wzięły udział w konkursie.:D

    OdpowiedzUsuń